Életre kel a múlt

2006.09.02. 14:35 | Bear | Szólj hozzá!

Ma végre elég jó volt az idő ahhoz, hogy borgácsoljunk egyet.

Ennek kapcsán jutott eszembe, milyen jókat főzött apám annak idején, amikor még hétvégi telkünk volt Zsámbékon. Hétvégén kiköltöztünk a jó öreg Wartburggal, és kertészkedés vagy építőmunkák mellett/alatt/után/helyett hatalmas főzőcskézések mentek, néha borgácsban, néha meg csak úgy gáztűzhelyen. Régi szép idők …

Borgács után jót kajoltunk, majd az esti szokásos teendők (Ákom fürdetése, altatása, némi filmnézés) után kimentünk csillagászni.

Amint azt még nem is említettem, még szülinapomra kaptam egy faszántos Newton-távcsövet. Sajnos egész nyáron alig pár alkalommal voltam kint észlelni esténként, mikor milyen okból.Hol lusta voltam, hol fáradt, akadt olyan is, hogy kimentem volna, de együttállásban volt a telihold, a temető lámpája, és a fenti szomszéd köcsöggyerek reflektora, úgyhogy olvasni tudtam, de csillagészni nem.

De most itt az alkarom, kimentünk, próbálkoztunk, megláttuk! Tudniillik kimentünk olyan 11 körül, többrendbeli sikertelen RA-skála leolvasást követően berágtam, és elkezdtem megtanulni a csillagképeket és a nevezetesebb csillagok helyét. Miután néhányat megkerestem és meg is találtam, már könnyebb volt a tájékozódás, és csodák csodája, láttunk egy valamit, ami talán az Androméda-galaxis lehetett, de gyanúsan halavány volt, mindenesetre volt valami a táccsőben.  Első komolyabb sikerem tavasz óta, amikor egy éjszaka alatt megnéztük a Hódat, a Jupiter holdjait és a Szaturnuszt.

A bejegyzés trackback címe:

https://bear.blog.hu/api/trackback/id/tr96327889

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása