Babo. Na!

2005.02.02. 14:29 | Bear | Szólj hozzá!

Idézek az Indexről:

"A Jézus halotti leplének tartott szövetdarab 1988-as vizsgálata során súlyos hibát követett el a nemzetközi kutatócsoport, állítja egy amerikai szakértő. Raymond N. Rogers szerint az akkori radiokarbon-vizsgálathoz a lepel helyett a középkorban rávarrt foltokból vettek mintát. "

Ennek alapján feltételezik, hogy a lepel mégis valódi lehet.

Kérdem én: egy vallásnak, amely hangsúlyosan a HITet helyezi előtérbe a tárgyi bizonyítékokkal szemben, mi szüksége egy ilyen hókuszpókuszra? Vajon mit bizonyítana, ha akár percre pontosan meg lehetne állapítani, hogy ez valóban a megfelelő időpontban készült? Vajon nincs-e ezer és egy egyéb tárgy, épület vagy eszköz, ami ugyanekkor készült? Vajon miért lenne kitüntetett egy adott időpont? Vajon a mai gabonakörök mintájára nem szórakozhatott-e valaki akkor vagy utólag?

Kicsit elvonatkoztatva: miért keresünk mi mindig a meglévő babonáinkra bizonyítékokat? Miért kergetünk a Marson életet? Miért akarjuk a tudomány eszközeivel igazolni önnön korlátolt és kicsinyes hitvilágunkat? Azt mondják: a HIT mindenek felett. Mégis a "nyomorult" és "gonosz", "lélektelen" tudomány keresse meg az igazolást a mi "nagyszerű" eszméinkre?

Nem mondhatnánk egyszerűen: elnézést, de tévedtünk? Nincsenek istenek, nincsenek kiszöldemberkék, nincsenek természetfeletti képességeink, vagy legalábbis nem tudunk semmit bizonyítani?

Vajon nincs-e elég csoda a minket körülvevő világban? Vajon ne lehetnénk büszkék arra, amit eddig elértünk?

Kell ez a hókuszpókusz nekünk? Nekem semmiképp. Nem érzem magam a többiek felett, sejtem, sőt tudom, mennyi beidegződött téveszme, előítélet lakik bennem. Sokféle módon kerestem "igazságokat", megpróbáltam egypár dolgot, ám végül mindegyikből kiábrándultam. A személyes véleményem és hitvallásom az, hogy nem keresek titkot ott, ahol nincs, de nyitott vagyok azon dolgok iránt, amit az eszemmel megérthetek, vagy megérthetnék. Ám amíg valamire nem tudsz bizonyítékot és elfogadható elméletet, addig ne csodálkozz, ha legalábbis kételkedem.

Kételkedem, tehát vagyok Smile:-)

A bejegyzés trackback címe:

https://bear.blog.hu/api/trackback/id/tr69327873

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása